Gå videre til innholdet

Vilkår for kjøp

Oppdatert 2024-01-23.

Vilkår & Informasjon

For klarhetens skyld vil vi i følgende tekst referere til kunden som "du", Ecom Venture AB som "vi" og www.HappyPatches.se som "nettsiden".

Disse vilkårene er skrevet som en sikkerhet for deg som kunde, og før du gjennomfører et kjøp, ber vi deg derfor om å lese dem nøye. Gjennomførte kjøp på nettsiden lenker til disse vilkårene.

HappyPatches er ikke ansvarlig for eksterne forhold. Vi henviser til svensk lov "Fjernsalg og avtaler utenfor forretningslokaler" (2005:59).

Priser

Alle priser på nettsiden vises i SEK og NOK.

Eventuelle toll- og skatteavgifter kan påløpe; disse belastes når forsendelsen når leveringsadressen din. Det skal bemerkes at HappyPatches ikke har kontroll over disse avgiftene. HappyPatches kan derfor ikke forutsi beløpet av disse kostnadene.

Vennligst kontakt ditt lokale tollkontor for ytterligere informasjon.

Vi har ingen minimumsbestillingsverdi eller krav til antall produkter ved bestilling. Dette gir deg som forbruker frihet til å velge fritt fra vårt utvalg. Vi forbeholder oss retten til å endre og korrigere priser, justere lagerbeholdningen og rette opp åpenbare typografiske feil som kan forekomme på nettsiden. Vi håper og tror at dette er noe du som forbruker har forståelse for.

Betaling

Valgbare betalingsmetoder vises i kassen.

Er du under 18 år? Da kreves det godkjenning fra en voksen før bestillingen kan fullføres.

For spesialbestillinger eller avtaler om direkte fakturering fra HappyPatches der betalingen ikke mottas før forfallsdatoen, belastes det for forsinkelsesrente med referanserente +9,00%, samt et påminnelsesgebyr.

Levering og frakt

Fraktgebyrer

Vi bruker DHL, Postnord, Budbee og Instabox som fraktpartnere. Ved kjøp over 499 SEK eller NOK tilbyr vi gratis frakt.

Standard fraktkostnad for bestillinger under nevnte verdi er 19 kr.

For varsler knyttet til din bestilling bruker vi mobilnummeret og e-postadressen som er oppgitt ved kjøpet. HappyPatches kan ikke holdes ansvarlig hvis feil informasjon oppgis i forbindelse med kjøpet. Vennligst gjennomgå kontaktinformasjonen grundig for å sikre at varsler kan mottas korrekt.

HappyPatches er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i leveransen din.

Leveringstid

Ordrer som kommer inn før kl. 12.00 på hverdager, har vi til hensikt å sende fra vårt lager samme dag som de kommer inn. Leveringstiden varierer mellom 5-10 arbeidsdager med forbehold om eventuelle forsinkelser i forbindelse med kampanjer og høytider.

Vi forbeholder oss retten til eventuell utsolgt av produkter. Ved utsolgt vil vi kontakte deg på oppgitt e-postadresse eller telefonnummer for å finne en løsning som passer best for deg. Siden vi bruker noen Limited Edition-produkter, vil vi oppmerksomgjøre våre kunder om at prinsippet "først til mølla" gjelder. Limited Edition betyr at varen ikke vil fylles på i vårt sortiment igjen, men er produsert i et begrenset opplag. Ved utsolgt blir varen kansellert fra din bestilling, og refusjon vil bli gitt.

Levering skjer til Sverige og Norge.

Bytter og returer

Returpolicy

Ved kjøp på vår nettside gjelder alltid 30 dagers angrefrist i henhold til forbrukerbeskyttelsesloven. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre kjøpet ved å gi beskjed til oss på HappyPatches innen 30 dager fra du eller din representant har mottatt den bestilte varen (angrefristen). Angrefristen gjelder imidlertid ikke for personlig designede produkter med tydelig personlig preg.

For å utnytte angrefristen på ditt kjøp må produktet sendes tilbake til oss innen 30 dager etter at du har mottatt det. For at returen skal godkjennes, må du fylle ut returskjemaet som ble sendt med i originalforpakningen fullstendig.

Ved bruk av angrefristen på ditt kjøp er du som kunde ansvarlig for returfraktkostnadene på 49 SEK.

Når vi har mottatt og godkjent returen din, vil vi refundere deg for de returnerte produktene. Eventuelle fraktkostnader forblir alltid og refunderes ikke.

Returnerte produkter må returneres i uendret og ubrukt stand. Dette betyr at etiketter, eventuelle borrelåsfester, etiketter og beskyttelsesplast må være på produktet i samme stand som ved levering. Returen må sendes tilbake godt pakket og på samme måte som de ble levert for å bli godkjent.

Ved skadede returer, som nevnt ovenfor - tapt etiketter, skadet borrelås, skitt, hår eller fjernet beskyttelsesplast, har HappyPatches rett til å kreve en verdireduksjonsavgift i samsvar med hvor skadet varen har blitt. Opptil 100% av varens verdi hvis den ikke anses å være i salgbar stand. Penger refunderes for varen minus verdifradraget i henhold til loven.

Refusjonen gjelder, til samme betalingsmåte som kjøpet ble gjennomført med, når vi har mottatt og kontrollert varens tilstand. Refusjonen gjelder kostnaden for returnert produkt. Fraktkostnaden forblir og refunderes derfor aldri.

Bytter

Vi håndterer ikke direkte bytter på vårt lager. Ved ønske om bytte, gjør et kjøp av produktet/produktene i henhold til angrefristen og legg deretter inn en helt ny bestilling på nettsiden. Når vi har mottatt og godkjent returen din, vil vi refundere deg for produktet/produktene.

Hvis din bestilling for byttet er under 499 SEK eller NOK, vennligst kontakt vår kundeservice for å få din personlige kode for gratis frakt.

Du er mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice på kontakt@HappyPatches.se hvis du har spørsmål eller bekymringer. De vil gjerne hjelpe deg med å løse eventuelle problemer som oppstår og sørge for at du får gratis frakt på den nye bestillingen.

Reklamasjon

Du som kunde har rett til å reklamere på et produkt i opptil tre år. Feilen bør rapporteres så snart som mulig etter oppdagelsen. Å reklamere på et produkt innen to måneder anses å være innenfor en rimelig tidsramme. Du må kunne bevise at varen er kjøpt hos HappyPatches, og i så fall, vennligst kontakt vår kundeservice. Ved godkjent reklamasjon dekker HappyPatches alle kostnader inkludert frakt.

HappyPatches forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis vi mener at produktet ikke er feil i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Ved klager følger HappyPatches retningslinjene fra den allmenne reklamasjonsnemnda (ARN). Mer informasjon finnes på www.konsumentverket.se.

Hvis det oppstår en tvist mellom deg som forbruker og HappyPatches og vi ikke kan løse tvisten, kan du sende inn en klage til EU's online tvisteløsningsplattform (ODR). Mer informasjon finnes på følgende lenke http://ec.europa.eu/odr.

Ikke avhentede pakker

Vi belaster et gebyr for eventuelle pakker som ikke blir hentet ut fra utleveringsstedet og som returneres til oss. Vi belaster kunden 350 SEK eller NOK for å dekke kostnadene for frakt, pakking og administrasjon.

Det er forbrukerens ansvar å betale skatt og tollavgifter. En bestilling kan ikke avbestilles eller "returneres til avsenderen" med mindre disse avgiftene er blitt godkjent.

Forsinkelse eller betalingsnektelse av disse avgiftene vil resultere i at din bestilling ødelegges/returneres til avsenderen, og du vil ikke få refusjon. Ved å legge inn en bestilling hos HappyPatches godtar du disse vilkårene.

Kjøp via forhandlere

Hvis du har kjøpt ditt HappyPatches-produkt via en forhandler, må du kontakte forhandleren/butikken for spørsmål angående bytter eller reklamasjoner.

Brukte produkter

Hvis du har kjøpt ditt HappyPatches-produkt fra en privatperson, kan vi dessverre ikke hjelpe deg med eventuelle bytter/reklamasjoner.

Annen informasjon

HappyPatches tar ikke ansvar for eventuelle ulykker som skjer ved bruk av våre produkter.

Vennligst merk at bilder av produktet på nettsiden kan inneholde ekstra utstyr. Produktteksten beskriver alltid det aktuelle produktet. Vær oppmerksom på at produktfargen på nettsiden kan avvike fra den faktiske fargen.

Kampanjer

Kampanjetilbud og rabattkoder kan ikke legges til etter at en bestilling er gjennomført. Kampanjer gjelder kun nye bestillinger som gjennomføres i kampanjeperioden.

Force Majeure

HappyPatches er ikke ansvarlig for defekter eller forsinkelser forårsaket av direkte eller indirekte eksterne forhold, inkludert krig, streik, ulykker, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, endrede myndighetsbestemmelser, manglende levering fra leverandører eller lignende uforutsette omstendigheter som ikke kunne forutses og som påvirker allerede inngåtte kontrakter og avtaler.